Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Право громадян на звернення гарантується Конституцією України (стаття 40), в якій визначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади та місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді, у встановлений законом строк.
Під зверненнями громадян розуміється викладені в письмовій або в усній формі пропозиції, заяви та скарги.
Основними нормативними актами, на підставі яких здійснюється робота зі зверненнями громадян є: Закон України « Про звернення громадян» від 02.10.1996 року із змінами від 02.06.2016 року, Закон України «Про статус народного депутата України» від 17.11.1992 року, «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої Постановою Кабінетів Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
У Баштанському районному суді (далі – суд) забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.
Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі суду.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду та в.о. керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду.
Розгляд заяв та скарг, що надходять до суду здійснюється відповідно до функціональних обов’язків керівником апарату.
Зазвичай прийом громадян з питань діяльності суду здійснюється головою суду в понеділок з 8.00год. до 12.00год. в.о. керівника апарату та працівники канцелярії здійснюють прийом громадян щоденно на протязі всього робочого часу. Проте у зв’язку з запровадженими карантинних заходів тимчасово (на час дії карантину) припинено прийом громадян керівництвом суду.
Як правило, громадяни звертаються до суду з позовними заявами та з інших питань, пов’язаних з розглядом конкретної справи ( про видачу копій судових рішень, виконавчих листів, ознайомлення з матеріалами справи, тощо).
Звернення громадян, що надійшли до суду, реєструються у журналі реєстрації звернень громадян. Про результати розгляду звернення заявник повідомляється особисто.
Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для неупередженого, об’єктивного і всебічного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.
Судом постійно тримається на контролі питання своєчасності розгляду звернень громадян та оперативності вирішення порушених питань, надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об’єктивні відповіді та роз’яснення.
Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість письмових звернень, що надійшли до суду в порівнянні з звітним періодом минулого року збільшилася. Так, протягом ІІ півріччя 2019 року пропозиції, заяви та скарги до суду не надходили. Впродовж І півріччя 2020 року до суду надійшло 2 звернення, з них 1 пропозиція та 1 заява.
16.01.2020 року від територіального управління державної судової адміністрації України в Миколаївській області надійшло колективне звернення (пропозиція) Дем'янченко Анастасії Сергіївни та Процько Максима Ігоровича щодо проведення воркшопів для співробітників суду на тему доступу до публічної інформації, а також щодо особливостей адміністративної відповідальності за порушення права на доступ до публічної інформації, внесення відповідних пропозицій до плану роботи суду.
24.03.2020 року від Державної судової адміністрації України надійшло звернення (заява) Курільчук Ігоря Геннадійовича щодо надання інформації про те чи приймались якісь рішення або планується прийняття рішень про здійснення заходів щодо запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 під час дії карантину в судах України.
Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.
Всі вищезазначені звернення були розглянуті в строки відповідно до вимог чинного законодавства, надано повні та вичерпні відповіді.
Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Баштанському районному суді Миколаївської області стан розгляду звернень громад перебуває на належному рівні.
За повідомленням прес-служби суду