flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Оцінювання результатів службової діяльності: навіщо це потрібно державним службовцям?

16 жовтня 2020, 10:26

          1 жовтня стартувало оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Впродовж жовтня-грудня у всіх державних органах на всіх рівнях, має бути проведено оцінювання державних службовців за 2020 рік, складено індивідуальні програми підвищення рівня професійної компетентності, а також у грудні визначено завдання і ключові показники на 2021 рік. І це факт, який багатьом потрібно прийняти.

            Останнім часом одна із улюблених тем на різних форумах, блогах та заходах – тема оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Давайте розставимо всі крапки над «і» та нарешті визначимо, навіщо державним службовцям оцінювання і що воно дасть державному органу. В чому суть цієї процедури? Яка її мета?

            Звісно, можна сказати, що це вимога статті 44 Закону України «Про державну службу». Це так і є. Це вимога Закону, тому оцінити та/або пройти таке оцінювання зобов’язаний, кожен держаний службовець, який підлягає оцінюванню.

            Відповідно до Типового порядку про проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, метою оцінювання є визначення якості виконання державним службовцем поставлених завдань, а також прийняття рішення щодо його преміювання, планування службової кар’єри, визначення потреби у професійному навчанні. Проте, це суха мова нормативного акту, тому пропоную замислитися щодо кожного окремо взятого слова цього визначення.

            Оцінювання у запропонованому вигляді – це забезпечена необхідність, потреба сучасної державної служби в умовах її реформування та підвищення престижу держави як роботодавця на ринку праці. Це інструмент управління персоналом, спрямований на взаємодію керівників і підлеглих їм державних службовців, який полягає у плануванні, моніторингу та критичному аналізі робочих цілей державних службовців та їхнього загального внеску в ефективність роботи державного органу.

            Безпосередній керівник державного службовця в процесі оцінювання має мислити не як оцінювач, а як наставник, на кшталт, тренера в спорті. Наставник – це людина, яка активно взаємодіє з державним службовцем, єдиною метою якої є підвищення результативності його роботи, і, в кінцевому підсумку, допомогти йому у досягненні визначених завдань.

            Процес оцінювання, його планування, організація та проведення в державному органі не потребує жодних додаткових витрат людських, часових чи матеріальних ресурсів. Цей процес проводиться в межах робочого часу та посадових обов’язків державних службовців. Натомість результатом оцінювання, окрім зазначеного, має бути аналіз кожної посади державного органу, а також ефективності і результативності роботи кожного державного службовця та оптимізація роботи державного органу в цілому.

             Про саму процедуру оцінювання...

            23 серпня 2017 року, з метою реалізації 44 статті Закону України «Про державну службу» Кабінет Міністрів України затвердив Типовий порядок оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Запропонована процедура побудована на принципах законності, об'єктивності та відкритості для визначення якості виконання державними службовцями поставлених завдань та своїх посадових обов'язків відповідно до законодавства про державну службу.

            Оцінюванню підлягають державні службовців, які займають посади державної служби категорій «А», «Б» і «В». Оцінювання не проводиться, якщо на момент прийняття наказу (розпорядження) про його проведення державні службовці працювали на займаній посаді у звітному році з визначеними їм завданнями менше трьох місяців. У зазначеному Типовому порядку перераховані випадки, у разі настання яких оцінювання не проводить.

            Визначено такі етапи проведення оцінювання:

1) визначення та перегляд завдань і ключових показників – проводиться у грудні року, що передує звітному, або протягом десяти робочих днів після призначення (переведення) на посаду);

2) оціночна співбесіда (крім випадків, передбачених Типовим порядком) та 3) визначення результатів оцінювання та їх затвердження – проводиться у жовтні – грудні поточного року.

            Чітко обумовлено, що оцінювання проводиться на підставі ключових показників, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним загальних правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції.

            Враховуючи специфіку, у Типовому порядку виписані окремо процедура оцінювання державних службовців, які займають посади категорій «Б» і «В», а також процедура оцінювання державних службовців, які займають посади категорії «А».

          

Шановні державні службовці! Пройдіть шлях оцінювання з розумінням того, навіщо це ви робите. Використайте цей інструмент, щоб стати кращими. Знайдіть в оцінюванні інструмент мотивації.Будьте небайдужими до своїх колег та свого державного органу. Розглядайте оцінювання як можливість удосконалення!

 

За повідомленням прес-служби суду